Onderhandelen en samenwerken met familieleden van cliënten in residentiële setting

"Met bewoners en patiënten hebben we geen problemen, maar met de familie ...!!!"

Wanneer iemand wordt opgenomen in een ziekenhuis of een residentiële voorziening, heb je niet alleen met deze patiënt of bewoner te maken, maar ook met zijn of haar omgeving. Sommige familieleden zullen opgelucht zijn, anderen ervaren het juist als pijnlijk of staan extreem kritisch tegenover een opname.
Ondanks het feit dat we familie belangrijk vinden voor het welbevinden van patiënten of bewoners, kunnen ze het werk erg bemoeilijken. Ze maken opmerkingen over de verzorging, zijn het niet eens met elkaar, maken ruzie in het bijzijn van de patiënt of bewoner, klagen over je tegen collega’s, houden zich niet aan bezoekregelingen, hebben onrealistische wensen…

We vertrekken van een hulpverleningshouding die bijdraagt tot wederzijds begrip. Deze cursus biedt handvatten in het onderhandelen met familieleden, waardoor de kans ontstaat dat een stroeve samenwerking wat soepeler loopt en dat hulp- en zorgverleners zich minder machteloos voelen.

Twitter icon
Facebook icon
LinkedIn icon
e-mail icon

Deze cursus gaat door op:

2017, cursus 2

  • 12/9/2017
  • 19/9/2017
Prijs: 
€ 290,00
VROEGBOEKKORTING: inschrijven t.e.m. 8/8/2017: € 261,00 (prijzen inclusief catering)